از این پس در اکثری از مواقع چنانچه روی جعبه پاسخ‌های برجسته‌ی گوگل کلیک فرمائید , آن بخش از نوشته مبداء که در جعبه به‌نمایش درآمده است با زردرنگ نشان داده میگردد .

طبق گزارش تازه رسانه‌ی سرچ‌انجین‌لند , گوگل در پی آن است تا بتواند به شما یاری دهد اطلاعاتی را که درجستجوی آنان میگردید به‌شکلی ساده‌تر پیدا فرمائید . به این ترتیب آن اطلاعاتی که دنبال‌شان می گردید با زرد در صفحه‌ی مبداء پر رنگ خواهند شد . امکان موردبحث با بخش جواب برجسته‌ی گوگل ( Google Featured Snippet ) عمل مینماید . جواب پررنگ به عبارتی باکسی است که به‌طور معمول در بالاترین بخش از صفحه‌ی نتیجه ها جست‌و‌جو نمایش داده می شود و به‌شما این امکان را می دهد سوای داخل شدن به وب‌سایت , جواب سؤال خویش را پیدا نمایید . به‌لطف امکان تازه , با کلیک روی نتیجه ها جعبه جواب پر رنگ و ورود به وب‌سایت منشا , آن بخش از نوشته که در جعبه موردبحث نمایش داده شده بود به‌رنگ رنگ زرد درمی‌آید .

این یعنی در بخش جواب پررنگ تغییری ایجاد نشده است و با کلیک روی آن به عبارتی به صفحه‌ای منتقل میشوید که تا تا قبل از این منتقل می‌شدید , بااین‌حال متنِ قرارداده‌شده در جواب پر رنگ به‌هنگام ورود به وبسایت مرجع با پس‌زمینه‌ی زردرنگ به‌نمایش درخواهد آمد . ضمنا مرورگر به‌شکل خودکار به آن بخش از تارنما مبداء که نوشته موردبحث در آن جای دارد اسکرول می کند .

پیش نمایش قابلیت جدید گوگل

همان‌طور که می بینید امکان نو گوگل به‌بخش جواب پررنگ ( Featured Snippet ) رابطه دارااست . در‌صورتی‌که روی جعبه جواب پر رنگ کلیک نمایید , آن بخش از نوشته وب‌سایت مرجع که در جعبه نمایش داده شده بود به‌رنگ زرد رنگ درمی‌آید . همینطور در‌حالتی که این بخش در اواسط وبسایت مرجع باشد , مرورگر به‌صورت خودکار به آن بخش اسکرول می کند.

Google Featured Snippet

طبق گفته‌های دنی سالیوان از گوگل , این مجموعه از مدتی پیش عمل روی قابلیت و امکان موردبحث را آغاز نموده است . این قابلیت و امکان در سال ۲۰۱۸ برای صفحاتی که دارنده فرمت AMP ( صفحه ها موبایلی پرشتاب ) میباشند دراختیار قرار گرفته بود . همینطور گوگل سال قبل به‌صورت آزمایشی قابلیت و امکان مذکور را برای صفحه ها HTML هم منتشر کرد . بااین‌حال از هفته‌ی قبل گوگل از این قابلیت و امکان به‌شکل گسترده در صفحه های HTML به کار گیری میکند . این قضیه به‌تازگی به وسیله توییتی از اکانت کاربری موتور جست‌و‌جوی گوگل در توییتر , تأیید شده‌است .

در توییت گوگل میخوانیم : «از این پس برای وب‌سایت‌های HTML , کلیک‌کردن روی پاسخی پررنگ استفاده کننده را دقیقا به‌همان جزو مقاله میبرد که نوشته جعبه جواب پر رنگ را تشکیل میدهد . این نوشته در وب‌سایت مبداء با زرد معلوم خواهد شد . ما پیش‌تر از دسامبر سال ۲۰۱۸ به‌بعد امکان موردبحث را برای صفحه ها AMP فعال کرده بودیم . برای آن‌دسته از مرورگرهای اینترنت که از فناوری‌های ما یحتاج پشتیبانی نمایند , مدیران وب‌سایت‌ها هیچ‌نیازی به نشانه‌گذاری نوشته مقاله‌شان برای گوگل ندارند . امکان یادشده به‌شکل خودکار فعال میشود و برای فعال سازی آن از قابلیت و امکان Scroll To Text برای صفحه ها HTML فایده گرفته شده است» . طبق گفته‌های گوگل در‌صورتی‌که مرورگر اینترنت از فناوری‌های واجب پشتیبانی نکند یا این که سیستم نتواند مقام نوشته را در وب‌سایت مرجع تشخیص دهد , کلیک روی جواب پر رنگ نظیر قبلی استفاده کننده را به بخش بالایی مرجع منتقل خواهد کرد .

وب‌سایت سرچ‌انجین‌لند در ادامه‌ی گزارش خویش می‌نویسد امکان نو موتور جست‌و‌جوی گوگل درحال‌حاضر برای بخش اعظمی از باکس‌های جواب پر رنگ و مرورگرهای اینترنت فعال شده‌است . بررسی‌های زومیت نشان می دهد که قابلیت و امکان موردبحث در بعضی مواقع عمل نمی کند . به‌علاوه آن‌طور که متخصص وب‌سایت ورج می گوید , این قابلیت و امکان روی نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر کروم و نسخه‌ی تلفن همراه مرورگر سافاری فعالیت نموده است , بااین‌حال کلیک روی به عبارتی پاسخ‌های پر رنگ در مرورگرهای مایکروسافت اج یا این که نسخه‌ی دسکتاپ سافاری , سبب ساز انتقال به آن بخش مختص از نوشته منشا نمیشود . در قسمتی از وب‌سایت بخش پشتیبانی گوگل آمده که نحوه‌ی تلاش قابلیت و امکان موردبحث ممکن است براساس فناوری‌هایی که هر مرورگر از آنها پشتیبانی میکند , ‌ محدود باشد .

گوگل ازطریق قابلیت و امکان جدیدی که به موتور جست‌و‌جویش آورده قصد دارااست یوزرها را کارکشته سازد در وقتی سریع‌تر به جواب سؤالات خویش دسترسی پیدا نمایند . در دیدگاه نخستین برجسته‌کردن نوشته منشاء با زرد رنگ ممکن است ظواهر جذابی روی وب سایت نداشته باشد , ولی حساس این است که پروسه یافت کردن جواب سؤالات را سریع‌تر از پیشین مینماید . سرچ‌انجین‌لند می گوید امکان تازه موتور جست‌و‌جوی گوگل می تواند به‌نوبه‌ی خویش روی بازار تبلیغات آنلاین تأثیر بگذارد . بازدیدکنندگان وب‌سایت به‌هنگام کلیک روی جعبه جواب پر رنگ ممکن است مستقیما به بخش میانی تارنما اسکرول نمایند و بنرهای بالایی را نبینند . این وب‌سایت میگوید مدیران وب‌سایت‌ها احتمال دارد خوب تر است در عکس العمل به‌این مبادرت گوگل , رده قرارگیری بعضی تبلیغات را تغییر تحول دهند .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید